ManşetPazarlamaReklam

Pazarın Dev(e)leri

Son zamanlarda yaşadığım bir sorunum vardı ki sektörden arkadaşlarımla konuştukça görüyorum ki yalnız değilim.

Firma temsilcisi brief ve zaman veriyor. Hazırlanıyor ve söylenen zamanda firmanın karşısına çıkıyoruz. Büyük ajanslara atamadıkları havayı bize atarak, hep uçan proje beklentilerini dile getiriyorlar. Gaza geliyor gerçekten yaratıcı, firmaya katma değer katacak, faydalı projeler sunuyoruz. Bayıldıklarını belli etmemek için resmen dudaklarını ısıran yöneticiler görüyorum çok defa. “Bütçe verin siz. Eğer bütçede anlaşırsak hemen işe koyulalım” diyorlar heyecanlarını bastırmaya çalışarak.

Bütçeyi sunuyoruz ve bilin bakalım ne oluyor? “Sektörün deviyiz, markayız biz. Sizin için çok iyi referans oluruz”, tripleri başlıyor. Burdan neyi anlıyoruz? Kendilerini resmen kazıklamış olan ajanslarla bir kere bile yapamadıkları pazarlık olayını çingeneliğe döküyorlar. Şaşırıyor ve diyoruz ki, “Siz böyle mi dev oldunuz?”

Alınıyor koca devler ve bu alınganlığın bedelini devler ligi kurallarına göre ödetiyorlar bize. Başka başka ajanslarla görüşmeye başlıyorlar. Ortaya karışık bir iş çıkaracak kadar fikre sahip olunca da bize “Aslında zaten bizim bir fikrimiz vardı. Bari onu uygulayalım. Sizi de çok sevdik ama neyse hoş çakalın” diyorlar.

Yaratıcı ama hayrına işleriniz varsa devler tam size göre. Biz taviz vermeden yolumuza devam ediyoruz. Allah bu devlerden de bizleri korusun:)

Comment here