Satış ve Satış Sonrası Destekte Crazypisi olmak!

Cep telefonumun başına gelenlerden bir alttaki yazım nedeni ile aşinasınız. Gelen güzel önerilerden birini değerlendirerek, gittigidiyor.com’a göz gezdirdim. 3 telefon aklımı çeldi. Birini pahalı diye eledim. Birini satıcı Adana’da diye eledim. Geriye kalan ürünü alıp almamakta kararsızdım. Onlineda çok alışveriş yapıyorum ama gittigidiyor.com’dan hiç alışveriş yapmamıştım. Satıcı güvenilir mi, ürün sağlam mı, ya beğemezsem, ya bir şey olursa korkularımı sistemin Sıfır Risk uygulamasına dayanarak bir tarafa bıraktım ve ürünü aldım. Az kullanılmış bir Blackberry. Fiyat oldukça cazip. Buraya kadar olan kısmın başlıkla bir ilgisi yok:)

Birçok rakibin fink attığı serbest piyasamızda satış ne kadar zor ise, satış sonrası da o kadar zordur. Müşteriye ulaşmak, ürünü satmak nasıl zordur en iyi satıcılar bilir. Satış sonrası destek dendiğinde ise pazarlamacılar.


HP ürünlerini satmak zor mudur? Değildir. Neden? Marka bilinirliği, güvenirliği, ürün gamı genişliği ve daha birçok unsur sayılabilir. Son zamanlarda işi HP teknik servisine düşen oldu mu? Ya da işi düşen yakını? Düştü ise HP hakkındaki düşünceleri? Ben 1 yazıcı, 1 laptop ve 1 fotoğraf makinası nedeni ile servise köpüren 3 dostumu biliyorum ki, HP’nin de bildiğinden eminim. Çünkü ortalığı ayağa kaldırararak sorunlarının giderilmesini sağlamışlardı:)

Dell’i nasıl bilirsiniz? İyi bilirsiniz, iyi. Ama Türkiye’de niyeyse çok iyi bilinmiyor Dell. Nedeni satış sonrası teknik destek olabilir mi acaba?

Her neyse uzatmayayım ve dahası maksadımı aşmayayım. Çünkü burada derdim markalara “Tiiiih Allah cezanızı versin!” demek değil. “Bir marka kulvarında dünyanın en iyisi bile olsa, satış sonrası destek eksikliği ona ciddi ciddi zarar verebilir.”i anlatmaya çalışıyorum.

Telefonu aldığım Crazypisi nickli satıcı (Tayfun Köycü olduğunu öğrendim daha sonra), tek başına satış sonrası destekçilere süper bir örnek olur. Telefonu kargoya verişini mail atan, özenle kargo paketi yapan, paket yanına ürün ile ilgili bilgi notu yazan, ihtiyaç halinde elinden geleni yapma desteği veren, dahası bu sözün arkasında duran biri. Yaptıklarını profesyonellik olsun diye değil, olması gerektiği için yapan ve online alışverişin temiz anılmasını sağlayan biri.

Dürüst, temiz, ahlaklı iş anlayışını her zaman takdir eden ve iş ahlakına azami değer verenler yazıma hak vereceklerdir.

Karikatür, meftunu bulunduğum Uğur Gürsoy’a aittir.

Comments (1)

  1. Böyle insanları görmek gerçekten inanılmaz bir şey olsa görek. helal olsun crayzpisi lakaplı Tayfun KÖYCÜye 🙂

Comment here