Genel

Ramazan’da Pazarlama

Güzel aydır Ramazan. Arınma ayıdır. Başkalaşım ayıdır. Dayanışma ayıdır. Ama pazarlama ve reklam ayı değildir. İyilik yapma, yapılan iyiliği başa kakmama, saklama, reklam etmeme ayıdır. Sağlık ayıdır. Sahur, iftar , teravih, fitre ve şükür ayıdır. Günlük alışkanlıkları yapamamak dolayısı ile sinirli olmak, stresli olmak, gergin olmak ve etrafı germek ayı değildir. Bu ayın sembolü olan oruca, oruçluya hürmet ayıdır. Kendi gibi düşünmeyene, kendi gibi yaşamayana ve yaşayamayana saygı ayıdır. İnanan, inanmayan herkese rahmet ayıdır. İftara yahut bayrama oruç tutma ayı değildir. Sadece yemekten, içmekten, cinsellikten belli saatler bıyunca uzak durma ayı değildir. Dile, kulağa, ele, ayağa sahip olma ayıdır. Herşeyin Bir Şey olduğu ve o Bir Şey’le iftihar ettiği aydır.

Firmaların, klasiği bozamadığı imsakileri dağıtma, bayram tebriği gönderme, personele afilli bir mekanda -zoraki- iftar verme ayı değildir. Oruçlu insanları canından bezdiren reklamların ayı da değildir. “Aman firmada Ramazan havası estirmeyin irticacı sanarlar” komedisi de değildir. “Abi bu ürün tam Ramazanlık. İki de reklam döşedik mi köşeyi döndük.” zırvalarına pabuç bırakmayan aydır.

İslamı benimseyen toplumlarda, yılın bir ayının, belirlenmiş ölçülerde ibadetle geçirilmesidir. İnsanlar arasında dayanışma artsın, şeytana uydum demeler kalmasın diye şeytanların zincire vurulduğu aydır.

Ramazan benim buradan yazamayacağım kadar derin, güzel, sade, bereketli bir aydır. Bana, size, ülkemize, dünyaya bu güzelliği yaymasını umduğum aydır.

Comment here