Okuduğum Kitaplar

Masumiyet Müzesi, Orhan Pamuk ve pazarlama

Başlık ilginç gelebilir. Hatta beni tanıyanlar Orhan’a olan ilgim nedeni ile pazarlama ilintisi kurduğumu düşünebilir. Ama bu başlıkta iyi bir kurgu var. Nasıl mı?

Sevgili Orhan Pamuk, 600 sayfalık son kitabı “Masumiyet Müzesi”yle okurlarla buluştu. Bu buluşmada öyle bir güzellik yaptı ki, hayran olmamam daha doğrusu hayranlığımın katmerleşmemesi olanaksızdı.
Kitabın kahramanı Kemal, 8 yıl boyunca Füsun’a olan aşkı ile mücadele eder. Aşkı ona bir delilik yaptırır. Füsun’a aşkı başedilemez oldukça Füsun’a ait bir eşyayı eline alır ve duyguları ile ancak böyle baş edebilir. Yıllar sonra Füsun’dan aşırdığı bu eşyaları bir müzede sergilemeye karar verir.
Kitapta sıkı bir aşktan bahsediliyor.  Buraya kadar pazarlama ile ilgili bir durum yok.  Fakat sevgili Orhan bir müze oluşturmak için 9 yıl önce aldığı 5 katlı binayı bir müzeye dönüştürünce iş başkalaşıyor işte. Kitabın kahramanını aratmayacak şekilde Orhan Pamuk’ta bir müze açıyor ve son bombayı kitabın 574. sayfasında patlatıyor.
“Sayfasını unuttum ama orada bir bilet olduğunu görecekler. O biletin olduğu sayfayı açarsanız müzenin kapısında bekleyen bekçi, sizin biletinizin içine bir damga vuracak içeri gireceksiniz. Ve kitabınızdaki bu boş eksik de tamamlanmış olacak. Yani kitapla müzeye gelirseniz bedava girebilirsiniz. Kitabın sonunda bir de müzenin kurulduğu yerin nerede olduğuna dair bir harita var. “
Bu adam aşmış diyorum bir kez daha hayranlığımı yineliyorum.  En yakın zamanda kendisi ile tanışmak ümit ediyorum…

Comment here