Manşet

Kültür Bakanlığı mı Brianna mı?

Bir süredir Türkiye’nin dünyada bilinirliğinin artması ve olumlu yönde tanıtımı için yapılan çalışmalar hakkında düşünüyorum. Her ne kadar ilgili devlet kurumları bu konuda resmi çalışmalar yapsa da çoğu bireysel, spontane çalışmalar kadar etkili olmuyor belli ki. Türkiye tanıtım filmlerine bakıyorum. Turizm ofisleri, fuarlar ve belli başlı yerler dışında pek önümüze çıkmıyorlar. Farklı mecraları harekete geçirmek üzere bu çalışmaların devam etmesi gerekli elbette. Çok bir sözüm yok onlara. Ama ya daha iyisi şeyler yapmak mümkünse?

Dünyanın dört bir yanında Youtuber Türkler birer misyon elçisi gibi çalışıyorlar. Yüz binlerce izlenme oranları düşünülünce bunlar çok anlamlı olmakla birlikte çoğunun Türkçe içerik üretmesi bazı şeyleri kısıtlıyor elbette. Günlerdir radyolarda çalan Romanyalı şarkıcı Brianna’nın “Lost in Istanbul” adlı şarkısını görünce, bir şarkının etkisini tekrar gözden geçirme şansım oldu. Brianna klibinde tam bir İstanbul tanıtımı yapıyor. Resmi hesabından 30 milyonun üzerinde görüntülenmeye sahip olan klibin yanı sıra konser için gittiği her ülkede bu şarkıyı da söylüyor. En son Batum konserinde salonun hep bir ağızdan “I’m lost in Istanbul” diye bağırıp, dans etmesi güzel göründü gözüme.

DJ Mahmut Orhan sadece ülkemizde değil dünyada da tanınan biri olmayı başarmış genç bir müzik adamı. 6 Days adlı şarkısı ve klibi sadece Youtube’daki resmi hesabında 75 milyon izlenme elde etmiş. Mardin’e bu klipten bakınca ve insanların Mardin üzerinden Türkiye’yi merak etmelerini, araştırmalarını düşününce, Mahmut Orhan’a sadece müzik adamı demek yeterli mi bilemiyorum?

Teknoloji öyle bir noktaya geldi ki iyi kurgular, kaliteli yapımlarla birleşince dünyanın en uzak noktalarındaki insanları bile harekete geçirmek mümkün hale geliyor. Müzik bunun en hızlı yollarından biri.

Comment here