Markalaşmak kadar marka kalmak da zor bir süreçtir. Firmalar her yıl bunun için devasa bütçeler ayırır, stratejiler belirlerler. Algı yönetimi, pazarlama ve reklamın bütün maharetlerini kullanırlar. Rekabet, rehavete izin vermez çünkü.
Evvela sağlam bir pazarlama planı uygular, reklamlarınızla geniş kitlelere ulaşır, tüm bunları yaparken tüketici de bir algı oluşturursunuz. Markalaşmak burasıdır ama marka kalmak kısmı ancak algı yönetimi ile mümkün olur.
– Aklınıza gelen 3 gazlı içecek hangisidir?
İkisini tahmin etmek hiç güç değil. Ama üçüncü hep değişir. Çünkü, gazlı içecek üreticisi firmaların konumlandırmasında ilk iki firmanın küresel bir algısı vardır. Birçok ülkede birinci ile ikincinin sırası bile aynıdır. Alkollü içecek kategorisine girmediği için rahatlıkla tüketilen, pazar bulmakta güçlük çekmeyen bu ürünlerin ücra yerleşim birimlerinde bile hikayesini duymayan yoktur. Bu ürünlerin formülünün gizli olması meselesi gibi. Gıda, kimya endüstrisinin bu kadar ilerlediği bir zamanda lezzetini, tercih edilir olmasını bu gizli formüle (!) ve dolayısı ile aynısının üretilemeyeceği ancak kalitesiz taklidlerinin olacağına bağlayan hikayeler.
Dünyada sadece iki tane gazlı içecek var algısını besleyen, büyüten onlarca hikaye. Devasa bir pazar payı olan ürünler, bağımlı derecede alışkanlık edinmiş, yeni ürünlere şüphe ile bakan, yerinin doldurulamayacağına inanmış tüketiciler…
– Aklınıza gelen ilk üç siyasi parti hangisidir?
Comment here