Sosyal Medya Uzmanı Aranıyor!

“AliTopuSat.com’da yayınlanmıştır.”


İnternet hayatımıza girdi ve artık hiçbir şey aynı değil!
Web 2.0 telaffuz edileli, MSN, Flickr, Youtube, Facebook, Twitter, Friendfeed ve yüzlercesi online hayatımıza gireli, bloglar ve mikroblogging konularında çıtayı yükselteli beri, yeni iş kolları, ekmek kapıları da belirmeye başladı. İnsanlar yeni bir mecrada sosyalleşmeye, yaşamaya başladılar. İnsanlar derken kendimi de bu topluluğun önemli bir bireyi olarak saymalıyım. Günümün önemli bir bölümü İnternette geçiyor. Sabah ilk uyandığında evvela saate bakan ardından yanı başındaki bilgisayarın açma tuşuna basan tek kişi olmadığımı biliyorum.

Sosyal Medya Uzmanlığı
İnternetle tanışmamızın 10. yılında bu kadar yol kateceğimizi, birçok dünya ülkesini geride bırakacağımızı kim beklerdi? Sosyalleşmenin yeni alanında sosyal medya uzmanları baş göstermeye başladı.

Tam olarak tanımı ve sınırları belirtilmese de firmalar bünyelerinde bu ünvanda kişileri istidam etmeye başladılar. Yine tam olarak ne yaptığını bilemese de, birileri kendine sosyal medya uzmanı demeye, başka birileri de sosyal medya hakkında makaleler yazmaya, seminerler vermeye başladı bile.

Bilişim yazarları, TV programcıları, ünlüler, köşe yazarları ufak ufak bu konuda konuşur oldular. Ama en çok ABD başkanlık seçimlerinde sosyal medya kullanımını duyduk. Barack Obama’nın seçim kampanyasının en önemli ayaklarından biri de sosyal medyaydı. Öyle incelikli ve akıllıca bu medyayı kullandı ki, ülkemiz yerel seçim kampanyalarında birçok siyasetçi için ilham kaynağı oldu.

Peki, tüm bu bilgilerden sonra “sosyal medya uzmanlığı için nasıl bir tanım yapmalıyız” derseniz,
İnsanların sosyal mecrada markanız hakkında konuşmalarını sağlayan kişilere sosyal medya uzmanı diyebiliriz.

Sosyal medya neresidir derseniz,
-Bloglar
-Mikroblogging
-RSS
-Online Chat Platformları
-Forumlar
-Podcastler, videocastler
-Fotoğraf ve video paylaşım siteleri
-Online sosyalleşmeye olanak sağlayan ağlardır.

Sosyal medyanın ölçümü, klasik medyanın ölçümünden daha kolay ve gerçekçidir. Medyanın geleceğinin sosyalde olduğunu düşünürsek, sosyal medyada var olmak ve sosyal medyada uzmanlaşmak içinde elinizi çabuk tutmanızı öneririm.

Comment here