Genel

Pazarlama Stratejisi

Bir link ekleyelim derken tanınmaz hale gelen bloğun,gözlerinize verdiği rahatsızlık için özrü borç biliriz.
Bugünlerde şirketimizin gireceği yeni bir iş için,pazarlama stratejisi hazırlamaya çalışıyorum.Normalde 3 ayda oluşturulabilen ama ne yazık ki hep 15 güne sıkıştırılan bu sunumlarımı yakında sizlerle de paylaşacağım.
Eğer şirketiniz küçük ise ve sürekli şirkete gelir getireceğine inandığınız projelere atlamayı vizyonerlik olarak görüyorsanız,biraz dursanız ve yazdıklarımı okusanız iyi olur.
Küçük şirketlerin en büyük açmazı,rutin giderlerini karşılayabilecek gelir elde edelim derken,vizyonlarına ulaşma da aksama göstermeleridir.Çünkü,varolma kavgası vermektedirler.Buraya kadar ki bölüm,finans ve yönetimi ilgilendiriyor.Pazar-lama biri-mi(genelde küçük şirketlerde birim değil kişi vardır) bundan sonra devreye sokulur ve hadi bize strateji sun derler.Tabidir ki,yapacağınız iş multimedia çalışmaktır.Ar-ge sizdedir,satış sizdedir bir de arta kalırsa pazar-lama.İlk önerim şu olacak;hemen bir pazar-lama stratejisi sunumu hazırlayın.Eğer aklınız yeni işe,yeni ürüne,yeni pazara yatmadıysa bunu sununuzda ispatlayın.şirketi ve kendinizi boşa kürek çekmekten kurtarın.
Bu işin küçük bir açmazı daha var.Şirket için hazırladığınız analizler,araştırma sonuçları,değerlendirmeler,sanki hiç yapmamışsınız gibi ya da gereksiz gibi algılanabilir.Ancak işin sonuna gelindiğinde,size hak verilebilir.Güçlü olmalı ve pazar-lamanın basiretli insanların ilmi olduğunu herkese hatırlatın!
Küçük şirket sahipleri pazar-lama biri-mine yeterince güvenirse ve doğru insanlarla çalışırsa,büyümesi önündeki en büyük engeli aşmış demektir.

Comment here