Genel

Müşterilerinizle Aynı Dili Konuşmuyor musunuz?


Biri ile iletişim kurarken bazı koşulların sağlanması gerekir. Mesela;  

1. İletinin alıcının dikkatini çekecek biçimde kodlanması ve açık olması  
2. İletiyi kodlayan simgeler konusunda alıcı ve vericinin ortak bilgisinin bulunması  
3. İletinin alıcının gereksinmesine yanıt verecek nitelikte olması  
4. Alıcının temel değerlerinin, tutumlarının tanınması, gibi.  

Çok iyi bir ileten olsanız bile unutmamanız gereken bir şey vardır ki o da alıcının potansiyelidir. Mevlana’nın dediği gibi “Ne kadar bilirsen bil söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır.”  

Çok defa bütün pazarı hedeflemezsiniz ve akıllıca davranıp pazarı bölümlere ayırırsınız. Hedef kitlenizi belirlersiniz. Bunun iyi yanı işinizin kolaylaşmasıdır. Kötü yanı ise sanki belirlediğiniz kitle dışında kimse ile muhatap olmayacakmış havasına kapılmaktır. Aşağıdaki kaydı dinleyince ne demek istediğimi anlayacaksınız.


Sizin reklamınızdan neler çıkarabilir müşteri? Hadi diyelim müşteri hiç olmayacak bir mesaj aldı vermek istediğinizden? Ne yapacaksınız? Biz öyle demek istemedik mi diyeceksiniz? Ya da ne biçim müşterisin sen; hiç bir şeyden de anlamıyorsun. Allah belanı versin mi diyeceksiniz?  

Çamaşır makinasında kedisini yıkayıp sonra da kullanma klavuzunda kedi yıkanmaz ibaresi yoktu ve ben kedimi kaybettim diyen müşterilerin tazminat davalarında muhatap olabilirsiniz bu dünyada.  

Müşteri haklıdır deyip sürekli müşteriyi gazlamak ya da ne versek yutuyorlar deyip müşteriyi gerzek yerine koymak hatalarının bedelleri de genelde size fatura edilir. Aslında aynı dili konuşmak çokta zor değil. Müşterilerle uzun süreli bir ilişki için şu iki kuralı kesinlikle es geçmeyin derim;  
– Verdiğiniz sözleri tutun 
– Problemlerine, sorularına zaman aşmadan cevap verin.


Comment here