Genel

İki Güzel-Taze Haber!

İlk haberimiz,
Martin Lindstorm Türkiye’ye geliyor!
Marka gurusu Martin Lindstorm, üç ay önce beş duyuya hitap eden yeni pazarlama stratejisini anlattığı bir kitap yayınlamıştı: Brandsense. Lindstorm, üç ayda 170 bin adet satan kitabında anlattıklarını dünya çapında verdiği sempozyumlarla yerel markalara ulaştırıyor. 31 ülkede 51 şehirde gerçekleşecek olan sempozyumlardan biri de 10 Kasım’da İstanbul’da gerçekleştirilecek. Lindstrom, PDR Conferances tarafından düzenlenecek sempozyumda Türk şirketlerine, marka iletişimini satın almaya çevirmek için ihmal edilmiş diğer üç duyuyu harekete geçirmenin yollarını anlatacak. Lindstorm, Brandsense kitabında markaların satın alma eğilimlerini beş duyuya hitap edecek şekilde yeniden oluşturmalarını savunuyor. Lindstrom’a göre, rakebetin akıl almaz boyutlara ulaştığı günümüzde şirketler klasik pazarlama yöntemlerini bir kenara bırakmak zorunda. Artık sadece görme ve işitme duyularına hitap ederek dünya çapında markalar yaratmak ve satış rekorları kırmak mümkün değil. Şirketler, bu iki duyunun yanı sıra tatma, koklama ve dokunma duyularını da harekete geçirecek pazarlama stratejileri oluşturulmalı. Peki Lindstrom bu sonuca nasıl ulaştı? 13 ülkede 600 kişilik bir araştırma ekibiyle bir çalışma yürüten Lindstrom, araştırmanın sonuçlarını Brendsense adı altındaç bir kitapta topladı. Araştırmayı yaparken Dr. Philip Kotler, Mc Donald’s İcra Kurulu Başkanı Charlie Bell ve oyuncakçı Mattel’in İcra Kurulu Başkanı Bob Eckert’i de yanına alan Lindstrom, markalaşmanın geleceğini belirleyecek çalışmasını tam iki yılda tamamladı. Amerikan Reklam Araştırma Kurumu’nun (American Advertising Research Foundadion) ‘son 30 yılın ilk marka devrimi’ olarak tavsiye ettiği Bradsense araştırması, kişilerin marka tercihinde beş duyunun önemini ortaya koyuyor. Brandsense araştırması sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 80’ini yeni araba almaya yönelten unsurların başında, yeni araba kokusu geliyor. Ve duygularımızın yüzde 72’si gördüklerimizi, duyduklarımızı değil kokladıklarımızı temel alıyor.
İkinci heberimse(gerçi bu haberler Marketing Türkiye’den ama olsun ben duyurayım)
http://www.marketingist.com’den ulaşarak geniş bilgi alabileceğiniz,‘rekabetçi zekâ’ konseptiyle katılımcılarına yepyeni bir bakış açısı kazandırmayı hedefleyen marketingist Pazarlama Fuar ve Konferansı.27-30 Ekim tarihleri arasındaki fuar için şimdiden sabırsızlanmaya başladım.Bir de yarışma olayı var ki,hak getire derim.Başka da bir şey demem:)


Comment here