Genel

Dizi Sponsorluğu

Dizi sponsorluğu kavramı ilk olarak Kınalı Kar dizisi ile Atasay tarafından literatürümüze girdi desek yanlış olmaz sanırım. Sonra kanallar dizi ve doğal olarak sponsor yani maddi yüklenicilerden geçilmez oluverdi. Bir TV programının ana sponsoru iseniz program içinde kocaman kocaman en az 3 defa belirgin olarak görünüyorsunuz. “Filanca firmanın sunduğu bilmem ne programı başlıyor, devam edecek, bitti.” gibi ibarelerle firmalar zihnimize birer birer kazınmaya başladı. Ana sponsorlar için durum gayet ballı görünüyor. Dizi başına 10.000 – 30.000 USD gibi paralar ödüyorlar ancak getirileri bu miktarın çok üstünde. Doğal olarak sponsorluklar karlı yatırımlar. 

Ana sponsorlar için durum böyle ama ya diğer küçük sponsorlar için durum nasıl? Program biterken jeneriğin hemen yan tarafında usul usul akan logolarıyla acaba yan sponsorlar emellerine ulaşabiliyorlar mı? Ben pek ulaşamadıklarını düşünüyordum. Tamam program içinde firmanın ürünlerinin kullanıldığını ve izleyicilere görünme şansı elde ettiklerini biliyorum. Yine de dizi içinde çok beğendiğiniz bir sehpa gördüğünüzde tepkiniz ne oluyor? Dur bi dizim bitsin de bakayım bu sehpanın firması kimmiş mi diyorsunuz? Tüm bu olumsuzluklar nedeni ile yan sponsor olmayı gereksiz buluyordum. geöen bir dizinin sonunda fotoğraflar gördüm. Arkadaşıma bunlar ne dizi oyuncularının ev halleri mi dedim. Meğer dizi bittikten sonra jeneriğin aktığı yerde izleyicilerden gelen aile fotoğraflarını yayınlıyorlarmış. E bu durumda insanlar kendilerininde dahil olduğu bir yerde, hem jeneriği hem de yan sponsorları izlemiş oluyor. Fikri çok güzel buldum. Bilenler biliyordur ama ben yeni öğrendim:) 
Bir de Avrupa Yakası var tabi. Dizinin sonundaki çekim hataları bile en az dizi kadar iyi. Dizi bittikten sonra kanal değiştiremiyorsunuz. Ekrana bakıyorsunuz ve sponsorların isimleri, logoları geçerken siz izlemeyi sürdürüyorsunuz. Başarılı bir uygulama.
Böylece alan memnun, satan memnun, izleyen memnun oluyor. 

Comment here