Genel

Çizgilerle AIDA

Pazarlamanın vazgeçilmezi; AIDA. Yani,

A: Attention (Dikkat çekme)
I: Interest (İlgi çekme)
D: Desire (Arzu uyandırma)
A: Action (Harekete geçirme)

Sadece bir ürünün ya da hizmetin müşteriye ulaşmasında mı geçerli AIDA?
O’nu görür görmez, ahaaa dediniz, hayatımın kadını/erkeği. O sizin dikkatinizi çekti çekmesine de siz nasıl kendinizi fark ettireceksiniz? Bir bahanesini bulup dikkatini çekmelisiniz yoksa yüreğiniz durulmayacak. Hemen oracıkta sağlam bir hikaye bulup şansınızı deniyorsunuz. Usulca muhataba doğru ilerliyorsunuz. Bir soru sorarak dikkatini çekiyorsunuz.(Yerden bir kalem alıyormuş gibi yapıp “kalem sizden mi düştü acaba?” sorusu gibi.) Şansınız varsa ilgisini uyandıracak birkaç cümle sarfedeceksiniz. Sosyal sorumluluk projelerinden tutunda Katmandu’daki konuşan çiçeğe(yok öyle bir çiçek ama ilgiyi canlı tutar:)) kadar her şeyden bahsedebilirsiniz. Hala kafanızda bir çanta yoksa iletişim bilgilerini aldığınız muhatabınızla serüveninizde başarılar dilemem gerekir.
Hayatınızda pazarlamaya daha çok yer açın:)

Comments (1)

  1. bizi bilgilendirdiğiniz için teşekürler

Comment here