Pazarlama

Ahh Şu Dergiler ve Kapakları!

Hayatımızı değiştiren 17 adamı okuyordum. Neredeyse hepsi gencecik 17 kişi. Aslında millet olarak dünyanın seyrini değiştirme kavramına çok uzak değiliz. Tarihimiz buna en büyük delil. Neyse konuya geleyim ben:)

 
Dijital bir çağ gümbür gümbür geldi ama biz sadece ayak seslerini duymakla yetiniyoruz derken dijital dünya haberlerini bize taşıyacak güzel bir dergi haberi aldım. 
 
Hayatımıza her geçen gün yeni kavramlar giriyor, yeni çağda eski iş modelleri geçerliliğini yitiriyor. 

Henüz 20’li yaşlardaki gençlerin yeni iş fikirleri ile birkaç yıl içinde dolar milyarderi oldukları bir dünya bu. Google’ın, Facebook’un, Yahoo’nun marka değeri olarak asırlık global endüstri şirketlerini geride bıraktıkları bir çağ.
Digital Age teknik bir bilgisayar dergisi ya da dijital araç-gereç dergisi değil. Digital Age kravatlı, resmi bir iş ve ekonomisi dergisi de değil. Bütünüyle dijital dönüşüme, yeni dijital paralel evrenin gerçeklerine, fırsatlarına, dinamiklerine odaklanan “casual” bir dergi.

Sizi, dijital çağı bizimle izlemeye davet ediyoruz.” 
 
Söylemleri ile Digital Age girdi hayatıma. Hala aktif bir web sitesi olmadığı için link veremiyorum. Korkunç bir durum aslında. Neyse ki, derginin içeriği sağlam. Her ay dünyada ve ülkemizde dijital anlamda neler olduğunun haberlerini okuyabildiğim, dijital çağı iyi kavramış insanları tanıma ve fikirlerini öğrenme şansım oluyor. İçerik olarak her sayısında biraz daha çıtayı yükselten derginin mizanpaj ve imla konusunda da aynı titizliği göstermesini beklerdim. 
Ama durun siz ben daha asıl konuya gelmedim.
 
Digital Age’le birlikte Marketing Türkiye’den de bir dijital konseptli bir dergi geldi. IP Magazine. Ne tuhaftır IP’nin da bir web sitesi yok! Daha çok interaktif pazarlama odaklı bir dergi. Bu nedenle Digital Age ile karşılaştırmalarını yapmayacağım.
 
Evet asıl konuya geliyorum. Digital Age geçen sayısında içeriği “İnternetin anonimliği sayesinde kendisine akacak bir mecra bulan porno endüstrisi birçok eleştiri ve taarruza maruz kalıyor ama bu durum ortada dev bir endüstri olduğu gerçeğini değiştirmiyor. İşte bu “muzır” endüstriye soğukkanlı bir bakış.”  olan Dijital Porno Endüstrisi sayısının kapağını görünce, bu dergiye olmamış dedim. Bu konuya da başka kapak olmazdı demeyin sakın. Dijital olmaktan, internetten, interaktiflikten bahseden dergiye koyacak başka kapak yoktu değil mi?
 
Bitmedi daha..
Pazarlamanın Medeni Hali: Bekarlık konusu ile geçen sayısında okurla buluşan Marketing Türkiye dergisi; artık kariyerli, iyi iş ve gelir sahibi, bekar bir kitlenin oluştuğundan bahsediyor. Bu gruptaki insanların tüketim alışkanlıkları, yaşam tarzlarını masaya yatırıyor. Aman bu kitleyi ıskalamayın, hem zevkliler hem sosyaller hem paraları var, mesajı veriyor. Veriyor vermesine ama bu konuyla ne ilgisi olduğunu anlamadığım bir şişme bebek fotoğrafını kapağına kondurarak beni şok etmeyi başarıyor. 
 
Kapak önemlidir. Dikkat çekmesi gerekir falan filan ama dergiyi ve konuyu harcayacak kadar da dikkat çekmek bu piyasanın ağır toplarına hiç yakışmıyor. Ben yakıştıramadım. 

Comment here