Genel

Yerel Mecralar Reklamcılarımızın Gözünden Kaçmayı Nasıl Başarıyor?


Marketing Turkiye Dergisi editörü Günseli Ocakoğlu ile geçen haftalarda Zaman Gazetesi’nde çıkan bir yazısı dolayısı ile yazışmıştık. Sizlerle paylaşmak iyi olur sanırım. Evvela benim Günseli Hanım’a yazdığım maili sunayım efem;
“Sayın Ocakoğlu, Pazar günleri yazılarınızı çay keyfime katık ediyorum. Ellerinize sağlık. Pazarlama meraklısıyım ancak reklam ile ilgili bazı yorumlarım olacak. Ülkemizde radyo reklamcılığının hele hele yerel radyo reklamcılığının çokta iyi olduğunu düşünmüyorum. Ancak bu alanda ciddi bir açık oduğunu ve halihazırda yapılan işlerle bile inanılmaz paralar+pazarlar kazanıldığını biliyorum. Acaba reklamcılarımız bu potansiyeli görmüyor mu? Ya da şimdilik yerel mecralar onlara cazip gelmiyor mu? Diyelim ki böyle. Peki marka ve ürün sahipleri de bu potansiyelin farkına varmıyor mu? “
Kendileri cevaben diyorlar ki;
“Merhaba, Size iki iyi haberim var: yerel mecralar da mass medyalar gibi ölçülmeye başlandı ve yerel mecraların kullanımı geçen yıl çok arttı. Geçen yıl toplam bütçe kendini yüzde iki yüz katladı. Ancak yeterli değil; çünkü bu alana ayrılan bütçe toplamda henüz çok az. Yerel medyaya inanırım. Kullanılması gerektiğine de. Süreç içinde nasıl küreseller yerelleşmeyi kabul etmek durumunda kaldılarsa, yereller de lokal medyayı öğrenip kullanacaklar. GÖO”
Şimdi mailimdeki suallerimi bir de sizlere yönelteyim? Ne dersiniz yerel mecralar reklamcılarımızın dikkatini çekmiyor mu?

Comment here