Reklamda ürüne, firmaya dikkat çekmek esastır. Ancak reklam ajansı dikkati başka yönlere kaydırırsa, istenen mesaj iletilememiş hatta daha kötüsü yanlış mesaj verilmiş olur. Kimi zaman sadece kreatif olunacak diye ajanslar bu merkezden kopabiliyorlar ve ortaya bazı mantık hataları -kimi zamanda mantıksızlıklar- çıkabiliyor. Reklam ajanslarının da, reklamverenlerinde pazarlama departmanları ile uyumlu ve kolkola yürütmesi gerekli bir çalışmadır reklam. Reklam ajanslarının da reklamverenlerinde bu hataları yapmasının bir nedeni de, eskilerin deyimi ile ülfet peyda etmiş.Mesela, kolestrol sıkıntısı olduğunu her yerde dile getiren şov adamı Beyaz’ın Aytaç reklamlarında olmasını hiç anlamlandıramamışımdır. Hele Panayır diye bir Aytaç reklamı vardır ki, mantık hatası kısmını bulmak için ince bir çabaya bile gerek yok. O kadar belirgin bir hatadır bence. “Aytaç, günlük hayatın vazgeçilmez lezzeti” diyorlar. Sanki günlük hayatımız panayırda geçiyormuş gibi.
Reklamda mantık aramak mantıklı mı? Sizce neden reklamlarda mantık hataları var?
E o bloggerlardan biri de bendim ve konu hakkında Marketing Türkiye’de yayınlanan fikrim de şöyle idi;
Bugünlerde Crispi reklamına takılmış durumdayım. Gerek mumyalı olan gerek banyoda geçen 2 reklamda da korkulara Crispi iyi gelir gibi bir mesaj var. Korkulması gerekli bir durumda, “Bi çıtırtı duyuyor musun? Crispi” demenin mantığı ne olaki? Dahası korku anında kraker çıtlatan insan evladı var mıdır? Esprili bi reklamsa, hiç gülmüyorum ben nedense.
PepsiMax reklamlarında Aysun Kayacı’nın ön plana çıkması da ilgiyi ürüne değil, mankene yöneltmiştir bence.
Peki sizce reklamlardaki mantık hataları neler ve sizce neden bu mantık hataları yapılıyor?