ManşetPazarlama

Hilton Kurabiyelerinin İlham Verici Pazarlama Öyküsü

Bir süre önce çalıştığım kuruma konaklama teklifi vermek üzere gelen ekip, ellerinde bir paket kurabiyeyi ve bir hikayeyi bırakıp gittiler. Hikayeyi duymuştum ama konakladığım Hilton’larda kurabiyeleri tatmak mümkün olmamıştı. Son yıllardaki en iyi pazarlama etkinliklerinden biri olan  World Marketing Summit 2025‘teki konuşmacılardan biri konuyu sahnede aktarınca hikayeyi yazmak istedim.

1986 yılında otel yönetimine, pazarlama stratejisi olarak önerilen bu ürün, bir kurabiyeden çok daha fazlasını ifade ediyordu şüphesiz. İnsanlarda evden uzakta, geçici bir yerde barınma, konaklama ihtiyacından çok daha fazlası olmakla ilgili bir duyguyu tetiklemeyi amaçlamışlardı. Günlük taze olarak, otelde pişirilen ve ikram edilen bu lezzetli çikolatalı kurabiyeler, konaklayanlarda evdeymiş hissi yaratsın ve bağlılığa dönüşsün istemişlerdi.

Kulaktan kulağa yayılan kurabiye hikayesi ve tarifini kimse bilmiyormuş miti işi iyiden iyiye efsaneleştirmiş oldu.

Kurabiyeler profesyonel bir fırında özel ve gizli reçetesiyle hazırlanıyor ve dünya çapındaki DoubleTree otellerine dondurulmuş olarak gönderiliyor. Pişirilen kurabiyeler sıcak sıcak ikram edildikçe ününe ün katıyor. Hikayenin dozu arttıkça dağıtılan kurabiye sayısı da artıyor. Bugün DoubleTree by Hilton’da, yılda yaklaşık 30 milyon kurabiye dağıtılıyor.

Neyse ki 2020 yılında, markanın 50. yılı onuruna kurabiyenin tarifini açıkladılar. Geriye bugün bile sahnelerden anlatılacak kadar harika bir pazarlama öyküsü bıraktılar.

 

 

 

Comment here